Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo
tiskem 12. 4. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 5. 2017. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; Stavební veletrhy Brno 2017

Hlavní článek
Návrh aplikace pro monitorování technologických procesů v administrativní budově

Aktuality

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

Trendy chytrého řízení budov, energetiky a měst aneb Čtvrtá průmyslová revoluce nejenom v průmyslu Přednáška Ing Jaromíra Klabana se uskuteční ve středu dne 19. 4. 2017 ve 14 hod v…

Češi chtějí bydlet lépe – návštěvnost jarních veletrhů o bydlení stoupla o čtvrtinu Výstaviště PVA EXPO PRAHA v Letňanech bylo v minulých dnech nabité k prasknutí. Téměř…

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Více aktualit

Vytvoření rekordu v dojezdu elektromobilu a pozvánka na elektromobilní sraz

18.06.2012

Občanské sdružení Elektromobily již přes 30 let sdružuje majitele elektromobilů a příznivce elektromobility. Jeho členové se kromě vlastní snahy jezdit na elektřinu (což v minulosti znamenalo vozidla si i stavět), snaží také o propagaci tohoto způsobu dopravy mezi veřejnosti. Propagační aktivity zahrnují pořádání srazů a přednášek, členové sdružení se ale pokoušejí také o vytváření rekordů spojených s praktickým využitím možností elektromobilů. Jedním z nich je i rekord v dojezdu na jedno nabití v normálním silničním provozu, nikoliv tedy na závodním oválu s možností výměny baterií.

Dosavadní rekord byl cca 5 let starý a jeho hodnota činila 180 km. Byl pořízen ještě s pohonem na články NiCd SAFT 100 MRE. Vzhledem k tomu, že nyní se již jezdí výhradně na LiFePO4, byla k pokusu o vytvoření nového rekordu použita montážní verze Peugeot 106, osazená 2x40 ks článků TS 200AHA.

Každý článek byl opatřen BMS modulem firmy EKOLO a monitorován pomocí notebooku. Standardně se do vozidla nyní dává maximálně jedna sada baterií. Využitím montážní verze byl ale získán další prostor v místě zadních sedáků – právě sem byla vložena druhá sadu akumulátorů. Nákladní prostor vozidla zůstal zachován. Celková hmotnost akumulátorů činila 460 kg a kapacita 51 kWh. Původní akumulátory měly hmotnost 270 kg a kapacitu 12 kWh. Vozidlo nebylo přetíženo a bylo možné ho obsadit dvěma osobami.

Termín pokusu o vytvoření nového rekordu byl vybrán k příležitosti zahájení Festivalu rekordů v Pelhřimově (8. - 9. 6. 2012). Odsud vozidlo vyjelo za doprovodu elektrického kola na sraz EKOMOBILITA, který se konal v Záměli u Potštějna. Sraz trval až do něděle, hned druhý den po příjezdu však bylo třeba odcestovat zpět do Pelhřimova, aby posádka stihla závěr festivalu. Do Pelhřimova vozidlo dorazilo večer s najetými 380 km a po okolí města jezdilo ještě do téměř 22 hodin. V bateriích stále zbývalo něco málo energie, ale ve 22 hodin začínal koncert Beatles - revival, který si posádka nechtěla nechat ujít. To bylo jedním z důvodů, proč hodnota rekordu nakonec činila 502 km.

Zájemci o více informací i elektromobilitu obecně jsou srdečně zváni na 6. sraz elektrických vozidel, který se koná 7. července v Sedlci-Prčicích.

www.elektromobily-os.cz