Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem
7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Více aktualit

Vytvoření rekordu v dojezdu elektromobilu a pozvánka na elektromobilní sraz

18.06.2012

Občanské sdružení Elektromobily již přes 30 let sdružuje majitele elektromobilů a příznivce elektromobility. Jeho členové se kromě vlastní snahy jezdit na elektřinu (což v minulosti znamenalo vozidla si i stavět), snaží také o propagaci tohoto způsobu dopravy mezi veřejnosti. Propagační aktivity zahrnují pořádání srazů a přednášek, členové sdružení se ale pokoušejí také o vytváření rekordů spojených s praktickým využitím možností elektromobilů. Jedním z nich je i rekord v dojezdu na jedno nabití v normálním silničním provozu, nikoliv tedy na závodním oválu s možností výměny baterií.

Dosavadní rekord byl cca 5 let starý a jeho hodnota činila 180 km. Byl pořízen ještě s pohonem na články NiCd SAFT 100 MRE. Vzhledem k tomu, že nyní se již jezdí výhradně na LiFePO4, byla k pokusu o vytvoření nového rekordu použita montážní verze Peugeot 106, osazená 2x40 ks článků TS 200AHA.

Každý článek byl opatřen BMS modulem firmy EKOLO a monitorován pomocí notebooku. Standardně se do vozidla nyní dává maximálně jedna sada baterií. Využitím montážní verze byl ale získán další prostor v místě zadních sedáků – právě sem byla vložena druhá sadu akumulátorů. Nákladní prostor vozidla zůstal zachován. Celková hmotnost akumulátorů činila 460 kg a kapacita 51 kWh. Původní akumulátory měly hmotnost 270 kg a kapacitu 12 kWh. Vozidlo nebylo přetíženo a bylo možné ho obsadit dvěma osobami.

Termín pokusu o vytvoření nového rekordu byl vybrán k příležitosti zahájení Festivalu rekordů v Pelhřimově (8. - 9. 6. 2012). Odsud vozidlo vyjelo za doprovodu elektrického kola na sraz EKOMOBILITA, který se konal v Záměli u Potštějna. Sraz trval až do něděle, hned druhý den po příjezdu však bylo třeba odcestovat zpět do Pelhřimova, aby posádka stihla závěr festivalu. Do Pelhřimova vozidlo dorazilo večer s najetými 380 km a po okolí města jezdilo ještě do téměř 22 hodin. V bateriích stále zbývalo něco málo energie, ale ve 22 hodin začínal koncert Beatles - revival, který si posádka nechtěla nechat ujít. To bylo jedním z důvodů, proč hodnota rekordu nakonec činila 502 km.

Zájemci o více informací i elektromobilitu obecně jsou srdečně zváni na 6. sraz elektrických vozidel, který se koná 7. července v Sedlci-Prčicích.

www.elektromobily-os.cz