Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo
tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Projektanti i stavaři mají rekordně vytížené kapacity – desetitisíce lidí hledají inspiraci na FOR A

03.12.2014

Stavebnictví v Česku roste a zakázek přibude podle ředitelů firem z oboru i v následujících letech. Stavební i projektové firmy mají historicky nejvytíženější kapacity (90 %, respektive 87 %). Cena jejich práce se tak pravděpodobně odrazí ode dna. FOR ARCH proto očekává další rekordní návštěvnost, rostoucí ceny totiž přilákají i lidi, kteří se rozhodnou stavět svépomocí.
 
Ceny stavebních a projektových prací se po několika letech krize dostaly na historické minimum. Nyní hlásí oba tyto sektory maximální vytížení kapacit (sledováno od roku 2007). Projektanti jsou využiti z 87 procent, stavební firmy dokonce z 90 %. Obě skupiny mají z minulosti v zásobnících práce neziskové nebo ztrátové zakázky za miliardy. V případě stavebních firem jde o 17,3 procenta celkového objemu práce, u projektových firem je ztrátová více než pětina (21,0 procenta). Pět let firmy bez zisku podnikaly kvůli udržení kapacit nebo referencím, teď už jim to finanční situace nedovoluje a trh podle zástupců obou segmentů poroste i v následujících letech. Ceny projektů i stavebních prací tak začnou pozvolna růst.
 
Je možné, že ceny odradí některé Čechy od specializovaných firem. Místo toho budou opět stavět svépomocí. Lidé jsou na peníze opatrní. Už v roce 2008, když vypukla světová finanční krize, začal růst počet rekonstrukcí oproti novým stavbám. Zatímco právě v roce 2008, kdy bylo stavebnictví v Česku na svém vrcholu, spadalo do obnovy budov 23 procent celkového objemu finančních prostředků, v posledních letech (2007-2014) do nich jde téměř třetina všech peněz (v průměru 29,4 procenta). Stavební úřady přitom ročně vydají stavební povolení za stovky miliard korun.
 
Desetitisíce kutilů zabývající se přestavbou či rekonstrukcí se už roky inspirují a vzdělávají na pražském stavebním veletrhu FOR ARCH. Právě zde nalézají pod jednou střechou veškeré informace, ať už o stavebních materiálech a výrobcích, o stavební technologii a realizaci, novinkách na trhu, až po financování a realizaci staveb. Bez velké časové náročnosti mohou zjistit parametry výrobků od jednotlivých vystavovatelů a ihned je u vedlejšího stánku porovnat s těmi konkurenčními.
 
Největší zájem o FOR ARCH je mezi Pražany a Středočechy. Patří mezi nadpoloviční většinu (66 procent) návštěvníků. Pro výrobce a dodavatele ze stavebního oboru je účast na veletrhu výborná příležitost, jak prezentovat své výrobky a služby nejen odborníkům, ale i zástupcům široké veřejnosti.
Stále větší zájem ze strany vystavovatelů budí například soutěž GRAND PRIX o nejlepší exponáty prezentované na veletrzích. V roce 2014 bylo v soutěži posuzováno celkem 46 soutěžních exponátů či technologií, a to z hlediska technických parametrů i celkového přínosu pro daný segment.
 
Tiskové materiály ABF