Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2018 vyšlo
tiskem 4. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 60. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Smart Cities (3. část – 2. díl)

Aktuality

Studentská konference VĚDĚNÍ MLADÝM Univerzita Pardubice ve spolupráci se studenty Universitas zve zejména středoškolské…

TECHNOLOGICKÉ FÓRUM konfrontovalo Programové prohlášení vlády pro stavebnictví Odborný kongres TECHNOLOGICKÉ FÓRUM: investice_technologie zahájil mezinárodní stavební…

Robosoutěž 2018 pro středoškolské týmy Soutěž je určena pro tříčlenné středoškolské týmy z České republiky. Úkolem každého týmu…

Konference TECHNOLOGICKÉ FÓRUM přivítá odborníky i politickou špičku včetně premiéra Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH zahájí 18. září 2018 odborná konference…

ABB má novou ředitelku marketingové komunikace a PR Kateřina Pištorová přišla do ABB Česká republika ze společnosti Siemens, kde více než tři…

Více aktualit

Odborný tisk ve službách businessu

20.02.2014

Informační chování a využívání médií odborníky s rozhodovacími pravomocemi

Využívání odborných médií odborníky s rozhodovacími pravomocemi v posledních letech značné vzrostlo. Jak vyplývá z výsledku aktuální Analýzy B2B odborníků s rozhodovacími pravomocemi 2013/2014, jsou na špici zájmu především odborné časopisy, značně však posiluje také využívání elektronické informační nabídky odborných vydavatelství.

Ukazuje se, že dalším růstem nabídky odborných uživatelsky orientovaných informací, jakož i zapojením ostatních mediálních kanálů – od tisku, přes web až po mobilní aplikace – jsou ve firmách současní odborníci s rozhodovacími pravomocemi mnohem lépe zaopatřeni než kdykoliv předtím. Odborná média jsou tak s velkým odstupem nejčastěji a nejpravidelněji využívaným zdrojem informací této cílové skupiny.

Odborná média, jak dále vyplývá ze zmíněné studie, jsou pro odbornou veřejnost inspirací, impulzem a orientační platformou. Odborníci s rozhodovacími pravomocemi v nich zvláště oceňují seriózní, důvěryhodné a neutrální informace o produktech a trendech trhu. Jsou pro ně často podnětem k cílenému vyhledávání dalších informací o výrobcích – ať už na webu, přímo u výrobce nebo na odborném veletrhu.

Z Analýzy B2B odborníků s rozhodovacími pravomocemi 2013/2014 je zřejmé, že zvláštní a zcela zásadní roli v komunikaci B2B hrají tištěné odborné časopisy. Je také patrné, že B2B odborníci s rozhodovacími pravomocemi upřednostňují renomovaná odborná vydavatelství, která poskytují informace jak v tištěné, tak v elektronické podobě. Díky této kombinaci se jejich mediální nabídka stává pro B2B odborníky s rozhodovacími pravomocemi naprosto nepostradatelnou.

Více na toto téma v příspěvku Josefa Košťála, šéfredaktora časopisu Elektro, ve veletržním čísle Elektro 3/2014.

foto: business24.ch (© Christian Eversbusch / pixelio.de)