Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2019 vyšlo
tiskem 11. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Amper 2019 – 27. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Smart Cities (8. část)

Aktuality

Největší větrná elektrárna v Česku pomohla skupině Portiva překonat rekord Energetická divize investiční skupiny Portiva loni dokázala vyrobit nejvíce elektrické…

Světlo v architektuře - 6. ročník specializované výstavy V březnu budou zářit nejen hvězdy, ale i svítidla na výstavě SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE!

Diskuze u kulatého stolu nastínila trendy v oblasti chytrých budov Kulatý stůl uspořádaný Kanceláří Evropského parlamentu ve spolupráci s Aliancí pro…

CANDELA 2019 – 7. ročník konference o veřejném osvětlení Jsou opravdu dominantním zdrojem rušivého světla soustavy veřejného osvětlení jak…

V Praze byla představena publikace Světového energetického výhledu Pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu se v Praze konala prezentace aktuálního…

Temelín investuje 1,5 miliardy a soustředí se na efektivitu provozu Přestože je Temelín nejnovější jadernou lokalitou v Evropě, bude i nadále pokračovat v…

Více aktualit

Odborný tisk ve službách businessu

20.02.2014

Informační chování a využívání médií odborníky s rozhodovacími pravomocemi

Využívání odborných médií odborníky s rozhodovacími pravomocemi v posledních letech značné vzrostlo. Jak vyplývá z výsledku aktuální Analýzy B2B odborníků s rozhodovacími pravomocemi 2013/2014, jsou na špici zájmu především odborné časopisy, značně však posiluje také využívání elektronické informační nabídky odborných vydavatelství.

Ukazuje se, že dalším růstem nabídky odborných uživatelsky orientovaných informací, jakož i zapojením ostatních mediálních kanálů – od tisku, přes web až po mobilní aplikace – jsou ve firmách současní odborníci s rozhodovacími pravomocemi mnohem lépe zaopatřeni než kdykoliv předtím. Odborná média jsou tak s velkým odstupem nejčastěji a nejpravidelněji využívaným zdrojem informací této cílové skupiny.

Odborná média, jak dále vyplývá ze zmíněné studie, jsou pro odbornou veřejnost inspirací, impulzem a orientační platformou. Odborníci s rozhodovacími pravomocemi v nich zvláště oceňují seriózní, důvěryhodné a neutrální informace o produktech a trendech trhu. Jsou pro ně často podnětem k cílenému vyhledávání dalších informací o výrobcích – ať už na webu, přímo u výrobce nebo na odborném veletrhu.

Z Analýzy B2B odborníků s rozhodovacími pravomocemi 2013/2014 je zřejmé, že zvláštní a zcela zásadní roli v komunikaci B2B hrají tištěné odborné časopisy. Je také patrné, že B2B odborníci s rozhodovacími pravomocemi upřednostňují renomovaná odborná vydavatelství, která poskytují informace jak v tištěné, tak v elektronické podobě. Díky této kombinaci se jejich mediální nabídka stává pro B2B odborníky s rozhodovacími pravomocemi naprosto nepostradatelnou.

Více na toto téma v příspěvku Josefa Košťála, šéfredaktora časopisu Elektro, ve veletržním čísle Elektro 3/2014.

foto: business24.ch (© Christian Eversbusch / pixelio.de)