Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem
7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Více aktualit

Nové evropské konsorcium zahajuje projekt vývoje integrovaného dynamického ovládání pro plně elektri

31.01.2012

Konsorcium jedenácti partnerských společností a výzkumných institucí zahájilo projekt E-VECTOORC Electric-Vehicle Control of Individual Wheel Torque for On- and Off-Road Conditions – Ovládání otáčivých momentů kol elektrických vozů na silnici i v terénu). Tento projekt má za cíl vyvíjet a integrovat různé systémy řízení vozů jako je ABS, Traction Control, Torque Vectoring, Electornic Stability Program a Advanced Driver Assistance pro plně elektrické vozy (Fully Electronic Vehicles – FEVs) s jednotlivě ovládanými motorovými pohony každého kola. Technický obsah projektu E-VECTOORC se zabývá celou škálou konceptů FEVs, od malých aut do města až po sportovní užitné vozy.

Tento projekt je financován 7. rámcovým programem Evropského společenství jako součást evropské Iniciativy za zelené automobily. Konsorcium E-VECTOORC je koordinováno University of Surrey (Spojené království) a patří do něj Ilmenau University of Technology (Německo), Jaguar Cars (Spojené království), Land Rover (Spojené království), Flander’s Drive (Belgie), Inverto (Belgie), Fundacion CIDAUT (Španělsko), Aragon Technology Centre (ŠPanělsko), Skoda Auto (Česká republika), Virtual Vehicle Competence Centre (Rakousko), a TRW Automotive Lucas Varity (Německo).

Aktivity v rámci tohoto projektu potrvají tři roky a bude při nich využíváno dynamických simulací a kombinace technologií Hardware-in-the-Loop a testování vozů. V jádru experimentů pak bude vysoce všestranný model, který dokáže demonstrovat poháněcí soustavy zahrnující dva, tři až čtyři elektrické motory a bude využíván pro vývoj a hodnocení nového systému ovládání. Jelikož jde o projekt jak soukromých společností, tak veřejnoprávních institucí, vyvine E-VECTOORC množství technologií pro ovládací systémy elektrických automobilů, které budou ihned po jeho završení ihned průmyslově využitelné. Webová stránka: http://www.e-vectoorc.eu.