Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo
tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

Více aktualit

Nové evropské konsorcium zahajuje projekt vývoje integrovaného dynamického ovládání pro plně elektri

31.01.2012

Konsorcium jedenácti partnerských společností a výzkumných institucí zahájilo projekt E-VECTOORC Electric-Vehicle Control of Individual Wheel Torque for On- and Off-Road Conditions – Ovládání otáčivých momentů kol elektrických vozů na silnici i v terénu). Tento projekt má za cíl vyvíjet a integrovat různé systémy řízení vozů jako je ABS, Traction Control, Torque Vectoring, Electornic Stability Program a Advanced Driver Assistance pro plně elektrické vozy (Fully Electronic Vehicles – FEVs) s jednotlivě ovládanými motorovými pohony každého kola. Technický obsah projektu E-VECTOORC se zabývá celou škálou konceptů FEVs, od malých aut do města až po sportovní užitné vozy.

Tento projekt je financován 7. rámcovým programem Evropského společenství jako součást evropské Iniciativy za zelené automobily. Konsorcium E-VECTOORC je koordinováno University of Surrey (Spojené království) a patří do něj Ilmenau University of Technology (Německo), Jaguar Cars (Spojené království), Land Rover (Spojené království), Flander’s Drive (Belgie), Inverto (Belgie), Fundacion CIDAUT (Španělsko), Aragon Technology Centre (ŠPanělsko), Skoda Auto (Česká republika), Virtual Vehicle Competence Centre (Rakousko), a TRW Automotive Lucas Varity (Německo).

Aktivity v rámci tohoto projektu potrvají tři roky a bude při nich využíváno dynamických simulací a kombinace technologií Hardware-in-the-Loop a testování vozů. V jádru experimentů pak bude vysoce všestranný model, který dokáže demonstrovat poháněcí soustavy zahrnující dva, tři až čtyři elektrické motory a bude využíván pro vývoj a hodnocení nového systému ovládání. Jelikož jde o projekt jak soukromých společností, tak veřejnoprávních institucí, vyvine E-VECTOORC množství technologií pro ovládací systémy elektrických automobilů, které budou ihned po jeho završení ihned průmyslově využitelné. Webová stránka: http://www.e-vectoorc.eu.