Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo
tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Výstava Národního technického muzea Pražské vzorkové veletrhy Výstava „Pražské vzorkové veletrhy“, která je součástí projektu k oslavě výročí republiky…

Více aktualit

Nové evropské konsorcium zahajuje projekt vývoje integrovaného dynamického ovládání pro plně elektri

31.01.2012

Konsorcium jedenácti partnerských společností a výzkumných institucí zahájilo projekt E-VECTOORC Electric-Vehicle Control of Individual Wheel Torque for On- and Off-Road Conditions – Ovládání otáčivých momentů kol elektrických vozů na silnici i v terénu). Tento projekt má za cíl vyvíjet a integrovat různé systémy řízení vozů jako je ABS, Traction Control, Torque Vectoring, Electornic Stability Program a Advanced Driver Assistance pro plně elektrické vozy (Fully Electronic Vehicles – FEVs) s jednotlivě ovládanými motorovými pohony každého kola. Technický obsah projektu E-VECTOORC se zabývá celou škálou konceptů FEVs, od malých aut do města až po sportovní užitné vozy.

Tento projekt je financován 7. rámcovým programem Evropského společenství jako součást evropské Iniciativy za zelené automobily. Konsorcium E-VECTOORC je koordinováno University of Surrey (Spojené království) a patří do něj Ilmenau University of Technology (Německo), Jaguar Cars (Spojené království), Land Rover (Spojené království), Flander’s Drive (Belgie), Inverto (Belgie), Fundacion CIDAUT (Španělsko), Aragon Technology Centre (ŠPanělsko), Skoda Auto (Česká republika), Virtual Vehicle Competence Centre (Rakousko), a TRW Automotive Lucas Varity (Německo).

Aktivity v rámci tohoto projektu potrvají tři roky a bude při nich využíváno dynamických simulací a kombinace technologií Hardware-in-the-Loop a testování vozů. V jádru experimentů pak bude vysoce všestranný model, který dokáže demonstrovat poháněcí soustavy zahrnující dva, tři až čtyři elektrické motory a bude využíván pro vývoj a hodnocení nového systému ovládání. Jelikož jde o projekt jak soukromých společností, tak veřejnoprávních institucí, vyvine E-VECTOORC množství technologií pro ovládací systémy elektrických automobilů, které budou ihned po jeho završení ihned průmyslově využitelné. Webová stránka: http://www.e-vectoorc.eu.