Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo
tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Více aktualit

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí

19.06.2017 | FEL ČVUT Praha | www.fel.cvut.cz

Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze eForce FEE Prague Formula se svým posledním monopostem. Ten navrhovali a stavěli v tomto akademickém roce sami studenti.

 

ČVUT eForce FEE Prague Formula na Václavském náměstí

Páteční akce odstartovala ve 12.00 hodin odpočtem, po kterém nastoupili na podium členové týmu. Návštěvníkům akce představili nejen svůj tým a soutěž jako takovou, ale i jejich celoroční práci. Prezentace vyvrcholila odhalením nového monopostu a následnými dynamickými ukázkami.

Skupina eForce FEE Prague Formula se skládá ze třiceti studentů bakalářského a magisterského studia, kteří studují na Fakultě elektrotechnické a na Fakultě strojní ČVUT v Praze. Letošní sezóna byla ve znamení inovací. Několika změn dostála nosná struktura kompozitní monokok. Ten byl poprvé nasazen v loňské sezóně. Letos se studenti zaměřili především na odstranění nedostatků předchozího monopostu a celkovou spolehlivost vozu. Optimalizací prošel i aeropaket, kde byla využila data naměřená z aerodynamického tunelu. Díky tomu všemu je celková hmotnost vozu 192 kg a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 s.

ČVUT eForce FEE Prague Formula na Václavském náměstí

Nyní se studenti zaměří na testování, na které má do prvních závodů celý měsíc. Důležité bude najít optimální nastavení auta pro každou disciplínu. Těch je v závodu hned několik, mimo jiné je to měřená akcelerace s pevným startem, či závěrečná hlavní disciplína nazvaná Endurance.

Závodní sezóna týmu eForce FEE Prague Formula čítá dva závody. První bude na maďarském Euroringu, druhým je již tradiční domácí akce konaná ve dnech 5. a 6. srpna na autodromu v Mostě.

Tiskové materiály FEL ČVUT