Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo
tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Aktuality

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí

19.06.2017 | FEL ČVUT Praha | www.fel.cvut.cz

Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze eForce FEE Prague Formula se svým posledním monopostem. Ten navrhovali a stavěli v tomto akademickém roce sami studenti.

 

ČVUT eForce FEE Prague Formula na Václavském náměstí

Páteční akce odstartovala ve 12.00 hodin odpočtem, po kterém nastoupili na podium členové týmu. Návštěvníkům akce představili nejen svůj tým a soutěž jako takovou, ale i jejich celoroční práci. Prezentace vyvrcholila odhalením nového monopostu a následnými dynamickými ukázkami.

Skupina eForce FEE Prague Formula se skládá ze třiceti studentů bakalářského a magisterského studia, kteří studují na Fakultě elektrotechnické a na Fakultě strojní ČVUT v Praze. Letošní sezóna byla ve znamení inovací. Několika změn dostála nosná struktura kompozitní monokok. Ten byl poprvé nasazen v loňské sezóně. Letos se studenti zaměřili především na odstranění nedostatků předchozího monopostu a celkovou spolehlivost vozu. Optimalizací prošel i aeropaket, kde byla využila data naměřená z aerodynamického tunelu. Díky tomu všemu je celková hmotnost vozu 192 kg a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 s.

ČVUT eForce FEE Prague Formula na Václavském náměstí

Nyní se studenti zaměří na testování, na které má do prvních závodů celý měsíc. Důležité bude najít optimální nastavení auta pro každou disciplínu. Těch je v závodu hned několik, mimo jiné je to měřená akcelerace s pevným startem, či závěrečná hlavní disciplína nazvaná Endurance.

Závodní sezóna týmu eForce FEE Prague Formula čítá dva závody. První bude na maďarském Euroringu, druhým je již tradiční domácí akce konaná ve dnech 5. a 6. srpna na autodromu v Mostě.

Tiskové materiály FEL ČVUT