Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo
tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Více aktualit

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí

19.06.2017 | FEL ČVUT Praha | www.fel.cvut.cz

Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze eForce FEE Prague Formula se svým posledním monopostem. Ten navrhovali a stavěli v tomto akademickém roce sami studenti.

 

ČVUT eForce FEE Prague Formula na Václavském náměstí

Páteční akce odstartovala ve 12.00 hodin odpočtem, po kterém nastoupili na podium členové týmu. Návštěvníkům akce představili nejen svůj tým a soutěž jako takovou, ale i jejich celoroční práci. Prezentace vyvrcholila odhalením nového monopostu a následnými dynamickými ukázkami.

Skupina eForce FEE Prague Formula se skládá ze třiceti studentů bakalářského a magisterského studia, kteří studují na Fakultě elektrotechnické a na Fakultě strojní ČVUT v Praze. Letošní sezóna byla ve znamení inovací. Několika změn dostála nosná struktura kompozitní monokok. Ten byl poprvé nasazen v loňské sezóně. Letos se studenti zaměřili především na odstranění nedostatků předchozího monopostu a celkovou spolehlivost vozu. Optimalizací prošel i aeropaket, kde byla využila data naměřená z aerodynamického tunelu. Díky tomu všemu je celková hmotnost vozu 192 kg a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 s.

ČVUT eForce FEE Prague Formula na Václavském náměstí

Nyní se studenti zaměří na testování, na které má do prvních závodů celý měsíc. Důležité bude najít optimální nastavení auta pro každou disciplínu. Těch je v závodu hned několik, mimo jiné je to měřená akcelerace s pevným startem, či závěrečná hlavní disciplína nazvaná Endurance.

Závodní sezóna týmu eForce FEE Prague Formula čítá dva závody. První bude na maďarském Euroringu, druhým je již tradiční domácí akce konaná ve dnech 5. a 6. srpna na autodromu v Mostě.

Tiskové materiály FEL ČVUT