Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Více aktualit

Blíží se finále 6. ročníku oblíbené studentské Robosoutěže

05.12.2014

Finálový zápas robotů, které studenti středních škol a Českého vysokého učení technického v Praze staví ze stavebnice Lego Mindstorms, se uskuteční v pátek 12. prosince od 15:00 hodin v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT (Karlovo náměstí 13, Praha 2).

Oblíbená soutěž robotů sestavených ze stavebnice LEGO Mindstorms měla v letošním roce tři předkola, v rámci nichž se utkalo celkem 93 středoškolských týmů. Ve finálové soutěži poměří postupující družstva své síly se studenty předmětu Roboti bakalářského programu Kybernetika a robotika. Úkolem hráčů bylo sestavit a naprogramovat robota Pac-Mana tak, aby v časovém limitu samostatně bez jakékoliv další pomoci (ovládání robota pomocí hlasu, bluetooth či jiných komunikačních kanálů) projel co největší část bludiště. V bludišti mohou být pohybující se duchové, omezující jeho volný pohyb. O vítězství rozhoduje velikost projeté plochy v bludišti, které bude odpovídat počet získaných bodů.

Organizátor soutěže Ing. Martin Hlinovský z katedry řídicí techniky Fakulty elektrotechnické ČVUT k letošnímu zadání úlohy říká: “V letošním roce jsme se nechali při vymýšlení zadání inspirovat kdysi velice oblíbenou hrou Pac-Man a doufáme, že tato úloha bude stejně atraktivní jako úlohy Bludiště, SUMO, Balancování s míčkem, Mobilní most nebo Sbírání míčků řešené studenty v předchozích ročnících.“ 

Součástí finálové Robosoutěže bude i předání ceny v soutěžní kategorii Design robota, vyhlášené a sponzorované společností FANUC Czech s.r.o. Design robota se hodnotí jako samostatná kategorie, v jejímž rámci se oceňuje zejména zajímavé řešení konstrukce robota a jeho příslušenství, nebo jeho naprogramování.

Soutěž je veřejná a jsou na ní zváni příbuzní, spolužáci a přátelé soutěžících a všichni zájemci o mobilní roboty a o studentské soutěže.

Více informací lze nalézt na webových stránkách www.robosoutez.cz

Tiskové materiály FEL ČVUT