Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo
tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Výstava Národního technického muzea Pražské vzorkové veletrhy Výstava „Pražské vzorkové veletrhy“, která je součástí projektu k oslavě výročí republiky…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

Více aktualit

Blíží se finále 6. ročníku oblíbené studentské Robosoutěže

05.12.2014

Finálový zápas robotů, které studenti středních škol a Českého vysokého učení technického v Praze staví ze stavebnice Lego Mindstorms, se uskuteční v pátek 12. prosince od 15:00 hodin v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT (Karlovo náměstí 13, Praha 2).

Oblíbená soutěž robotů sestavených ze stavebnice LEGO Mindstorms měla v letošním roce tři předkola, v rámci nichž se utkalo celkem 93 středoškolských týmů. Ve finálové soutěži poměří postupující družstva své síly se studenty předmětu Roboti bakalářského programu Kybernetika a robotika. Úkolem hráčů bylo sestavit a naprogramovat robota Pac-Mana tak, aby v časovém limitu samostatně bez jakékoliv další pomoci (ovládání robota pomocí hlasu, bluetooth či jiných komunikačních kanálů) projel co největší část bludiště. V bludišti mohou být pohybující se duchové, omezující jeho volný pohyb. O vítězství rozhoduje velikost projeté plochy v bludišti, které bude odpovídat počet získaných bodů.

Organizátor soutěže Ing. Martin Hlinovský z katedry řídicí techniky Fakulty elektrotechnické ČVUT k letošnímu zadání úlohy říká: “V letošním roce jsme se nechali při vymýšlení zadání inspirovat kdysi velice oblíbenou hrou Pac-Man a doufáme, že tato úloha bude stejně atraktivní jako úlohy Bludiště, SUMO, Balancování s míčkem, Mobilní most nebo Sbírání míčků řešené studenty v předchozích ročnících.“ 

Součástí finálové Robosoutěže bude i předání ceny v soutěžní kategorii Design robota, vyhlášené a sponzorované společností FANUC Czech s.r.o. Design robota se hodnotí jako samostatná kategorie, v jejímž rámci se oceňuje zejména zajímavé řešení konstrukce robota a jeho příslušenství, nebo jeho naprogramování.

Soutěž je veřejná a jsou na ní zváni příbuzní, spolužáci a přátelé soutěžících a všichni zájemci o mobilní roboty a o studentské soutěže.

Více informací lze nalézt na webových stránkách www.robosoutez.cz

Tiskové materiály FEL ČVUT