Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2019 vyšlo
tiskem 11. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Amper 2019 – 27. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Smart Cities (8. část)

Aktuality

Největší větrná elektrárna v Česku pomohla skupině Portiva překonat rekord Energetická divize investiční skupiny Portiva loni dokázala vyrobit nejvíce elektrické…

Světlo v architektuře - 6. ročník specializované výstavy V březnu budou zářit nejen hvězdy, ale i svítidla na výstavě SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE!

Diskuze u kulatého stolu nastínila trendy v oblasti chytrých budov Kulatý stůl uspořádaný Kanceláří Evropského parlamentu ve spolupráci s Aliancí pro…

CANDELA 2019 – 7. ročník konference o veřejném osvětlení Jsou opravdu dominantním zdrojem rušivého světla soustavy veřejného osvětlení jak…

V Praze byla představena publikace Světového energetického výhledu Pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu se v Praze konala prezentace aktuálního…

Temelín investuje 1,5 miliardy a soustředí se na efektivitu provozu Přestože je Temelín nejnovější jadernou lokalitou v Evropě, bude i nadále pokračovat v…

Více aktualit

ABB představí standard rychlého nabíjení elektrobusů OppCharge

20.03.2018 | ABB s.r.o. | www.abb.com

ABB na veletrhu Amper 2018 poprvé v České republice představí stanici pro nabíjení těžkých vozidel podporovanou otevřeným rozhraním OppCharge.

Podle odhadů by růst světového trhu s elektrickými autobusy v letech 2017-2015 měl překročit 30 procent. ABB jako přední společnost zabývající se vývojem inteligentních nabíjecích systémů je na tento trend připravena.

Ve dnech 20. až 23. března společnost ABB představí na svém stánku číslo 4.08 v pavilonu P areálu BVV nejnovější řešení pro nabíjení elektrických autobusů, přičemž technologie příležitostného nabíjení OppCharge bude v České republice představena vůbec poprvé.

Elektrobus se nabije za 6 minut

Technologie ABB umožňuje vysoce výkonné nabíjení na principu otočeného pantografu, jenž je součástí nabíjecí infrastruktury. Díky krátké době nabíjení (typicky 3–6 minut) lze tento systém snadno integrovat do stávajícího provozu, v jehož rámci jsou nabíjecí stanice umístěny v konečných zastávkách.

Tato flexibilní a standardizovaná platforma je založena na stávajícím protokolu CCS a umožňuje nabíjení jedno a dvoupatrových autobusů podporující daný standard. Zajišťuje spolehlivý provoz elektrických autobusů v rámci města s minimem baterií na palubě, což snižuje hmotnost vozidel a zvyšuje přepravní kapacitu.

Nabíjecí stanice pro těžká vozidla jsou součástí portfolia digitálních řešení ABB AbilityTM, založeného na cloudové platformě. Ta umožňuje vzdálené řízení , diagnostiku a zajištuje spolehlivou infrastrukturu. Udržitelná dopravní řešení bez nadzemních trolejí jsou velmi atraktivní i díky své schopnosti flexibilně reagovat na potřeby provozovatele včetně možnosti změny trasy linky.

Úspěšné projekty v Belgii, Velké Británii nebo Německu

Tento typ standardizované infrastruktury přináší provozovatelům značné finanční úspory. Významná část nákladů na provoz je převedena z vlastních vozidel do pevné infrastruktury, kterou vozidla sdílí a to včetně zmíněných nákladů. S každým dalším vozidlem se tak stává celý systém více efektivní. Takový přístup je udržitelný jak z hlediska provozního, tak i ekonomického, jak potvrzují řešení, která již ABB dodalo do řady zemí včetně Belgie, Lucemburska, Velké Británie, Německa a Švédska.

Tiskové materiály ABBBA Consulting